7 pomembnih opravkov, ki jih lahko s kvalificiranim digitalnim potrdilom uredite na daljavo
Z digitalnimi potrdili je uporabnikom omogočena uporaba širokega nabora storitev, za varno spletno poslovanje pa potrdilo zahtevajo tudi državni spletni portali, gospodarske družbe in finančne ustanove. V nadaljevanju pojasnjujemo, kakšne so koristi uporabe kvalificiranega digitalnega potrdila za poslovanje fizičnih oseb na daljavo.
Ljudje imamo vsak dan številne opravke, zato je urejanje birokratskih zadev na daljavo prednost – na daljavo lahko na primer najamemo online kredit ali preverimo podatke v javnih registrih.
- S tem prihranimo dragoceni čas in vloge oddamo brez napora.
- Izognemo se naročanju ali čakalnim vrstam.
- Avtomatizirani kanali preprečijo birokratske napake.
- Izognemo se možnostim okužb ali pogoju izpolnjevanja PCT.
Elektronske storitve, ki jih digitalna potrdila omogočajo, se širijo na številna področja, zato jih predstavljamo v sedmih sklopih.
1. opravilo: Pregled nad osnovnimi podatki
Digitalno potrdilo upravna enota izda v približno desetih dneh, z njim pa vam je omogočen vstop v eUpravo in s tem popoln nadzor nad osebnimi podatki. Prek portala lahko vložimo številne vloge:
- Seznanimo se lahko z lastnimi osebnimi podatki, ki se hranijo v uradnih evidencah.
- Zahtevamo lahko izdajo izpiska iz matičnega registra o rojstvu ali smrti, sklenjeni zakonski ali istospolni partnerski zvezi ali vložimo prošnjo za spremembo osebnega imena.
- Zahtevamo lahko izdajo potrdil o prebivališču ali izpis podatkov o osebah, prijavljenih na določenem naslovu, ter odjavo začasnega naslova v tujini, prijavo ali odjavo začasnega prebivališča ali pa oddamo vlogo za določitev naslova za vročanje.
Če imamo digitalno potrdilo, eDavki fizičnim osebam omogočajo vpogled v davčni register. Tam lahko preverimo podatke iz Centralnega registra prebivalstva (CRP), kjer so zbrani podatki o vas, vaših otrocih, starših in zakoncu, poleg osebnih podatkov pa tudi podatek o volišču.
2. opravilo: Zdravstveni opravki na daljavo
Na portalu zVEM je uporabnikom omogočen varen dostop do storitev eZdravja. V Centralnem registru podatkov o pacientu (CRPP), ki je namenjen izvajalcem zdravstvenih dejavnosti, so zabeleženi številni zdravstveni podatki o pacientih.
- Storitve eNaročanja so na voljo za naročanje in izdajo e-napotnic, preverjanje čakalnih dob za zdravstvene storitve različnih izvajalcev ipd.
- Storitev eRecept omogoča hitro prevzemanje zdravil v lekarnah.
- Prek eUprave lahko oddamo vlogo za naročilo nove ali evropske kartice zdravstvenega zavarovanja.
- Prek portala se lahko opredelimo v zvezi z darovanjem delov človeškega telesa ipd.
- Podamo lahko izjavo o karanteni na domu ali pridobimo potrdilo. Tudi prek eDavkov lahko oddajamo vloge glede protikoronskih ukrepov – za delno povračilo izgubljenega dohodka zaradi odrejene karantene ali varstva otroka ipd.
3. opravilo: Urejanje dokumentacije za otroke in šolarje
Portal eUprave omogoča oddajanje elektronskih vlog za osnovne pravice iz javnih sredstev (otroški dodatek, znižano plačilo vrtca, državna štipendija) ali sporočanje nastalih sprememb pri uveljavljanju pravic iz javnih sredstev.
- Oddamo lahko tudi vlogo za pomoč ob rojstvu otroka ali uveljavljamo državne štipendije za dijake in študente.
- Še ena prednost je, da digitalno potrdilo pri vpisu na fakulteto omogoča hitro in enostavno ureditev statusa – z njim je možna e-prijava za vpis na študij ali višjo strokovno šolo.
- Urejamo lahko sprejem in podaljšanje bivanja študentov visokošolskega študija v študentskih domovih in pri zasebnikih.
- Uredimo lahko izdajo in spremembe subvencioniranih vozovnic za dijake in študente ipd.
4. opravilo: Zaposlovanje in poslovanje
Državni portali omogočajo elektronsko uveljavljanje denarnega nadomestila za primer brezposelnosti ali oddajo vloge za vpis v razvid samozaposlenih v kulturi. Oddamo lahko zahtevek za vrednotnico, če opravljamo osebno dopolnilno delo.
- Priglasitev osebnega dopolnilnega dela lahko uredimo prek Ajpesa, ki olajša številne postopke poslovnim subjektom.
- V veliko pomoč je tudi portal SPOT, ki omogoča izvedbo postopkov za ustanovitev podjetja ter vrsto drugih storitev za poslovanje.
- Uveljavljamo lahko pravico do predčasne, starostne ali vdovske pokojnine.
- Na spletnem portalu Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje lahko z uporabo digitalnega potrdila preverimo stanje delovne dobe in pokojninsko osnovo, plačane prispevke, izračunamo višino predvidene pokojnine in preverimo datum upokojitve.
5. opravilo: Nadzor nad upravljanjem nepremičnin in premičnin
- Postopke v povezavi z geodetskimi podatki in podatki o nepremičninah lahko uredimo na daljavo prek portala Geodetske uprave RS e-Prostor.
- Prek eUprave lahko zaprosimo za izdajo potrdila o predkupni pravici, oddamo ponudbo za prodajo kmetijskega zemljišča, gozda ali kmetije ipd.
- Oddamo lahko zahtevek za izdajo gradbenega ali uporabnega dovoljenja ter uredimo zahtevo za legalizacijo objekta. Tudi začetek gradnje lahko prijavimo prek državnih portalov, kjer lahko prav tako oddamo vlogo za dodelitev finančne pomoči za nakup nepremičnine.
- Prek eDavkov oddajamo vloge za nepremičninske in premoženjske davke, mednarodno obdavčitev, carine in trošarine. Na eUpravi so pripravljeni tudi obrazci za prijavo, spremembe in odjavo premoženjskega stanja.
- Če imamo avto, lahko na eUpravi elektronsko podaljšamo veljavnost prometnega dovoljenja ali zahtevamo potrdilo iz evidence kazenskih točk v cestnem prometu. Prek eDavkov lahko oddamo napoved davka na motorna vozila ali zahtevek za njegovo vračilo.
6. opravilo: E-opravki, ki prihranijo čas
Med vlogami je veliko takih, ki nam olajšajo birokracijo.
- Predlagamo lahko vpis v različne razvide in registre ali pa vložimo zahtevo za pridobitev informacij javnega značaja.
- Oddamo lahko vloge za naznanitev pogrešitve, izgube ali tatvine pomembnih listin ali pridobitev potrdila iz kazenskih evidenc, pravnomočnih sodb ali sklepov o prekrških za fizične osebe.
- Oddamo lahko celo pritožbo zoper delo policistov ali vlogo za naznanilo kaznivega dejanja ali pa prijavimo najrazličnejše kršitve ipd.
7. opravilo: Upravljanje financ in pregled nad premoženjem
Na eDavkih so zbrani obrazci in pojasnila za poslovanje prebivalcev s Finančno upravo.
- Elektronsko poslovanje s Finančno upravo posamezniku omogoča vpogled v davčno kartico.
- Preverimo obračun prispevkov za socialno varnost, letno odmero dohodnine ali dohodek iz zaposlitve, kapitala in vse druge dohodke.
- Izberemo lahko društvo, ki mu bomo namenili del dohodnine ipd.
Digitalna potrdila olajšajo bančne opravke in načrtovanje financ
Ko se odločimo za hitri kredit preko spleta, mora banka preveriti istovetnost in s pomočjo podatkov iz javnih evidenc oceniti kreditno sposobnost, da bi lahko odobrila vaš online kredit. To naredi na portalu SISBON, kjer lahko tudi sami preverimo, katere podatke pridobivajo banke, pri katerih se zanimamo za online kredit.
- V bazi so zavedeni vsi bančni posli, finančne obveznosti in zadolžitve.
- Zavedena je zgodovina vašega bančnega poslovanja.
- Navedeno je, katere finančne storitve trenutno uporabljate.
- Razvidno je, kakšna je ročnost vaših kreditov ter kako so zavarovani.
Treba je še omeniti, da so za banke bistveni še podatki iz Centralnega registra prebivalstva, saj pomagajo pri preverjanju vaše istovetnosti pri sklepanju poslov po spletu.
Pregledni postopki bančnega poslovanja
Uporaba digitalnih potrdil v bančništvu je varna in potrebna za hitro urejanje bančnih poslov izven poslovalnic.
- Kvalificirano digitalno potrdilo je temeljni gradnik poslovanja specialista za digitalne finance – spletne banke Ferratum.
- Z digitalnim potrdilom je vsakemu komitentu banke omogočen dostop do številnih vsakodnevnih storitev – od vpogleda v stanje na računu do sklepanja hitrih kreditnih poslov.
- Banka pri svojem poslovanju poskrbi, da so postopki pregledni ter v skladu s slovensko zakonodajo in zakonodajo EU.
- Zanjo je zelo pomembna varnost poslovanja na daljavo, prav tako pa skrbi za to, da je uporabnikom storitev zagotovljena najvišja stopnja zasebnosti in varovanja osebnih podatkov.
- Za zagotavljanje varnega dostopa do storitev banka Ferratum uporablja storitev Identyum, ki deluje v skladu z uredbama eIDAS in PSD2.
Banka Ferratum ima vsa zahtevana dovoljenja za opravljanje bančne dejavnosti v Sloveniji in je uvrščena na seznam institucij Banke Slovenije, ki lahko pri nas opravljajo kreditne posle prek podružnice ali neposredno, zato je zaupanja vreden finančni partner v bančnem poslovanju, ki bo poskrbel za dobrobit vaših financ in vam omogočil hiter online kredit .